蔡健雅 - Letting Go (Afan's Cover)







好久沒有好好錄個音了
我把好多好多的時間  通通花在等待上
等待你
一封"How r u?"的短訊可以讓我開心個好幾天
哪怕其實只是一時敷衍的問候

以為終於可以有一個人一起分享了
一起選擇要陽光馨香 沁藍海洋香 還是花果清香

等愛的花癡or宅男最可怕了
我想你認為我是這樣子的人吧
因為沒有人愛  等不到愛
所以一直不停的付出自己的愛
把自己的金錢與真心都掏空的時候
我讓自己很狼狽的離去
默默的消失在你家門口
你沒有說甚麼
我聽到了門很冷漠的關了起來

曾經
牽手、擁抱、親吻讓我誤以為一切是有機會的
我昏頭了
於是一步步的陷入泥沼中不可自拔
回頭看看自己
跟自己說"你早該知道的阿! 直覺就是對的阿! 你以為你是誰阿! 還在那邊做夢!"

"忙只是藉口,不願意花時間在你身上才是真的"


這次
不想再日日夜夜拿著手機等著你的訊息
不再打開FB尋找你的蹤影
不再看著你的照片發呆
我把那些用來等待的時間
拿出了最早用來錄音的麥克風
繼續唱著本來就沒有愛情的我



Tanya Chua - LETTING GO


這是一封離別信
This is a farewell letter
寫下我該離開的原因
Write down the reasons why I leave
我在你生命中扮演的角色
The role I play in your life is
太模糊了
Too vague
你對我常忽冷忽熱
Your feeling for me runs hot and cold
我到底是情人還是朋友
Am I a friend of yours or your lover?
愛你是否不該太認真
Does it mean that I shouldn't take it serious and play like a gamer?

That's why



*I'm letting go

我終於捨得為你放開手
I'm finally willing to let go for you
因為愛你愛到我心痛
Because I'm loving you too much, but your response broke my heart.
但你卻不懂
And you do not understand

I'm letting go

你對一切都軟弱與怠惰
Your all weakness and inaction
讓人懷疑你是否愛過我
It makes me wonder have you ever liked me?
真的愛過我
loved me?
為你再也找不到藉口
Now, I can't find any excuse for you anymore

That's when we should let it go



你是呼吸的空氣
You were like the air that I breathed,
脫離不了的地心引力
Unable to separate from the gravity.
你在我生命中曾經是我 存在的原因
You used to be like the reason for my existence.
或許就像他們說
Perhaps just like people said
愛情只會讓人變愚蠢
Love makes fools
自作多情愛的太天真
I'm too naive and foolish, which makes my love for you unrequited


That's why


Repeat *


在夜深人靜裡想著
In the dead of the night, I am thinking of you
心不安卻越沸騰
Restless and anxious
我無助 好想哭
Helpless,  feel like crying
我找不到退路
I can't find a way out
在夜深人靜裡寫著
In the dead of the night, I am writing to myself
心慢慢就熱變冷
The passion for you is fading
我不恨 也不哭
No hating , no crying
我的眼淚早已哭乾了
Tears have already been running out



Repeat *



Comments

  1. 版主的聲音真是太棒了~讓人聽了沉醉
    不知道有沒有機會聽到版主翻唱sia的chandelier呢XDD
    私心超想要~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia的"吊燈"可視為今年10大挑戰歌曲, 我試試看囉

      Delete
  2. 自從2014年聽到letting go之後,就被圈粉!
    大概有兩年沒關注到blog,結果版主錄了好多歌~
    台北下的雨、有一種悲傷都好聽阿~
    (我從YT發現的)
    繼續為你加油錄製好歌!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Afan's Song - The Best of You'll Have

戴佩妮 - 純屬意外 (Afan's Cover)